Predškola - školská zrelosť

Školská zrelosť

Pri posúdení školskej zrelosti sa orientujeme podľa nasledovných kritérií:

  • dieťa má dostatok sebadôvery
  • vie sa jasne a zreteľné vyjadrovať
  • vie prijať kritiku
  • vie sa vysporiadať s prehrami a neúspechmi
  • pozná svoje hranice
  • je samostatné a vie primerane riešiť konflikty
  • chce sa učiť nové veci
  • má vytrvalosť a výdrž
  • dieťa je schopné sa dlhšiu dobu sústrediť
  • vie zaobchádzať s ceruzkou, nožnicami, lepidlom atď.
  • vie pochopiť primeranú číselnú množinu
  • vie si zapamätať úlohy a správne ich vykonať
  • má značne vyvinuté sociálne správanie

Školská zrelosť sa v predškole podporuje v nasledovných oblastiach:

  1. Motorika
    • jemná motorika
    • hrubá motorika
  2. Vnímanie
    • vizuálne vnímanie
    • zvukové vnímanie
    • vnímanie vlastného tela
    • hmatové vnímanie
    • orientácia v priestore
  3. Sociálne schopnosti
    • komunikácia
    • kooperácia
    • samostatnosť
    • emocionalita
  4. Zaobchádzanie s úlohami
    • správanie sa pri hre a učení
    • schopnosť sústrediť sa
  5. Elementárne vedomosti
    • Reč - schopnosť rozprávať, schopnosť zhovárať sa, rečová schopnosť, fonologické vedomie, stretnutie so symbolmi a písmom, používanie písma
    • Matematika - vedomosti vzťahujúce sa na množiny a čísla, zručnosť s číslami, počítacia zručnosť, priestorovo – polohové vzťahy, orientácia v čase
    • Zjav životného prostredia - príroda a život, neživá príroda, fauna a flóra, predmety každodenného života, pokusy, výživa
^ TOP